Tudatos táplálkozás karácsonykor? Lehetséges egyáltalán?

Eljött az év utolsó hónapja. A tudatosan táplálkozók a nyaraláson kívül most vannak a legnehezebb helyzetben.

A decemberhez hozzá tartoznak a fahéj illatú, habos-kekszes kávécsodák, a finomságokat rejtő mikuláscsomagok, a munkahelyi évzáró partik, a korlátlan bendőt feltételező karácsonyi családi trakták, és persze a szilveszteri kajadömping is.

Még ha nyaraláskor ki is tartottál az egészséges étkezési szokásaid mellett, most több frontos támadást kell legyőznöd.

  • Talán már fáradt vagy, kimerített ez a csöppet sem könnyű év, és gyengül a kitartásod.
  • Talán úgy érzed, hogy az elmúlt hónapok kitartó odafigyelése után egy kis lazaság nem árthat, ezért hagyod magad elcsábulni.
  • Talán olyan kedvenceid kerülnek most terítékre, amelyeknek nem tudsz, nem is akarsz ellenállni.
  • Talán nem akarsz magyarázkodni, hogy miért nem akarod megkóstolni a diós beiglit.
  • Talán nem akarsz megbántani senkit, aki szeretettel készített számodra valamit, amit szíved szerint nem ennél meg.
  • Tulajdonképpen mindegy, hogy milyen okból fogsz engedni a gyeplőn, az a fontos, hogy tudd: mindenképpen számíthatsz ilyen helyzetekre.

Rengeteg helyen olvasni, hogy készíts egészséges ételeket az ünnepek alatt. Na igen. Alapból mindig azt kellene készítenünk. Sokan mégsem ezt teszik.

Véleményem szerint nem életszerű, hogy karácsonykor is meg tudd tartani valamennyi, tudatosan kialakított egészséges táplálkozási szokásodat.

Ezért nem árt, ha előre felkészülsz arra, hogy mit fogsz tenni, ha döntésre kényszerülsz.

Ha minden finomságra nemet mondasz, rosszul fogod érezni magad. Ha megbántasz valakit a visszautasítással, lelkifurdalásod lesz.

Nem baj, ha egy kicsit letérsz az útról. De ne hagyd abba az egészet csak azért, mert most egy picit több édességet ettél!

Az a fontos, hogy tudatosan tegyél kivételeket, és mihamarabb térj vissza az egészséges táplálkozáshoz.

A december nem csak az akaraterőnket teszi próbára.

Másik nagy kihívása, hogy a sok finomságot, terülj-terülj asztalkámat hogyan tolerálja a szervezetünk.

Nem véletlenül látod ilyenkor mindenütt az emésztésserkentő, savlekötő készítmények reklámjait.

Az emésztőrendszernek is nagy kihívás ez az időszak. Többet, gyakrabban, és egészségtelenebbül eszünk-iszunk az év végi ünnepek alatt.

Hányszor fogadtad már meg, amikor a nagy családi ebédek, vacsorák után pihegve szenvedtél, hogy többet ilyet nem csinálsz? Jaj, dehogynem!

Legközelebb, amikor már csak a szemed kívánja, ugyanúgy kiszeded a következő gombóc töltött káposztát.

Korábban több cikket (például ezt és ezt) is írtam arról, hogyan támogathatod az emésztőrendszered, hogyan teheted egészségesebbé ezt a kulcsfontosságú szervrendszeredet.

Az ugye nyilvánvaló számodra is, hogy egy egészséges emésztőrendszer könnyebben elbánik az olyan időszakos támadásokkal, mint amilyenre most számíthat. Mint ahogy az is, hogy gyorsabban regenerálódik egy-egy alkalmi dőzsölés után.

Tanuld meg, hogyan lehet egészséges az emésztőrendszered! Ez nem is olyan nehéz, mint elsőre gondolnád. Nagyon is sokat tehetsz önmagadért.

Az Emésztőrendszeri útikalauz online tanfolyamon megtanítom, hogyan lehet olyan állapotban az emésztőrendszered, amely jobban tolerálja az olyan időszakos megpróbáltatásokat is, mint a karácsony.

Ezen kívül eligazít a rengeteg egymásnak ellentmondó információ között, amely a témával kapcsolatban a köztudatban él.

Ez a kurzus nem arról szól, hogy megkapod az információkat, és másnaptól tökéletesen egészséges emésztőrendszerrel rendelkezel.

Ez a kurzus megváltoztatja az életedet, mert tisztázza a káoszt, választ ad a kérdéseidre, kezedbe adja a jobb egészséghez vezető kulcsot, és én is mindenben támogatlak.

Nézd meg a részleteket! Emésztőrendszeri útikalauz – kattints!

Szerintem neked való!

Kapcsolódó bejegyzés:

Hogyan alakíthatsz ki jó táplálkozási szokásokat?

Szeretettel:

Mariann

 

Fotó: Miroslava/Unsplash

 

3 Shares

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.