Blog bejegyzések

Hogyan fér össze a csokimousse és az egészséges táplálkozás?

A tudatos és egészséges táplálkozás számomra nem jelent állandó sóvárgást, és azt sem, hogy lemondanék a legfinomabb ízekről. 

Bárki bármit mond, igenis kell, hogy legyen létjogosultsága a desszerteknek is az életünkben. Persze, azzal egyetértek, hogy nem olyan mennyiségben, amely manapság jellemző.

Bár nem preferálom a vigaszevést, egy nehéz hét után léleksimogató lehet néhány falat valamelyik kedvenc édességedből. Nálam az egészséges táplálkozás egyébként sem zárja ki, hogy a feltálalt fogások között minden vasárnap helye legyen a desszertnek is.

Régóta fontolgatom, hogy recepteket is megosztok a blogon, ezt egyre többen kéritek. Elsőként jöjjön mindjárt az egyik gyors kedvencem, a csokoládé mousse. Persze, ezt is egy kis „körítéssel” kapod meg: a hozzávalókról is írok olyan szempontokat, amelyek alapján megállapíthatod, az adott étel személy szerint hozzád “passzol-e”? 

Ellentmondásos információk és időhiány

Ha valamire igaz, hogy lehetetlenség eligazodni az ellentmondásos információk között, az az életmód témákra ezerszer az.

Az előző bejegyzésben az életmódváltás akadályait kezdtem el boncolgatni, és elsőként a kellő mélységű önismeret hiányát hoztam fel. Ha a cikkben feltett kérdésekre válaszoltál, máris könnyebben megérted, mik azok a benned, személyiségedben, preferenciáidban rejlő okok, amelyek elszánt nekigyürkőzésed ellenére megnehezíthetik a dolgod.

Most két másik lehetséges akadályt vegyünk górcső alá: a túl sok és ellentmondásos információt, és az időhiányt.

Mi akadályozza az életmódváltást? És mit tehetsz ellene?

Életmódváltás. Fogyókúra. Diéta. Ilyen-olyan étrend.

Te hányszor próbálkoztál már? Hányszor érezted azt, hogy egyre csak szaporodnak a pluszkilók, fáradt és enervált vagy? Hányszor határoztad el, hogy holnaptól, hétfőtől, januártól, szeptembertől, az ünnepek utántól … változtatni fogsz, mert így egyszerűen nem mehet tovább?

Hányszor fogadtad el a korod előrehaladtával természetesként a kisebb-nagyobb egészségügyi problémáidat?

Alap alak-stratégia

A cél nem a diéta, és nem is a fogyókúra, hanem az új szokás kialakítása, ami ugye “csak” annyit jelent, hogy addig csinálsz valamit, amíg az válik alapértelmezetté.

Nem kell ajtóstul rontani a házba! Ha akarod, szép lassan is kezdheted, kicsit jobban figyelsz, kicsit másképp csinálod, és egyszer csak azt veszed észre, hogy úgy maradtál!

Mi az, ami rövid idő alatt látványos eredményt hoz? Nem csak alak-stratégia az alapstratégia, hanem a jobb étkezési szokásokhoz vezető út néhány fontos mérföldköve is ennek a része.

Mennyi az elég?

Az egészséges táplálkozás témában rengeteg egymásnak ellentmondó információ lát napvilágot. Nem meglepő, ha valaki úgy érzi, már nem lehet hinni senkinek, hiszen minden javaslatra létezik egy annak ellentmondó kutatási eredmény, és persze ezek érveléseinek cáfolata is fellelhető.

Személy szerint egyetlen megoldást látok erre a problémára: fel kell vállalnunk annak felelősségét, hogy legalább a legszükségesebb mértékben (és mélységben) ismerjük a szervezetünk működését, és ismerjük magunkat annyira, hogy tudjuk, mi a jó nekünk, és mi az, amit messzire el kellene kerülnünk.

Sokan kérdeztétek, hogy mi a helyzet az adagokkal? Tulajdonképpen mennyi az elég? Hányszor kell enni naponta? Háromszor? Ötször? Mi igazíthat el ezen a téren?