Blog bejegyzések

A fogyás útjában álló 4 legnagyobb akadály

Az egészséges táplálkozástól legtöbben a fogyást várják. Pedig az egészséges táplálkozás a fogyáson kívül még számos pozitív eredményt hoz.

Az étkezéseink terén hozott mindennapi apró döntéseink ugyanis nem csak a testsúlyunkat, hanem egészségünket, fizikai és mentális képességeinket – egész életünket befolyásolják.

Akkor, amikor valamit választunk, amikor valami mellett döntünk, egyúttal kizárunk valami mást. Gyakran ez a más éppen az, amire olyan nagyon vágyunk. Az étkezéseink során rengeteg döntést kell meghoznunk, és nem árt, ha eközben tudatosak vagyunk. Lehet, hogy elhatározod magad az egészséges táplálkozásra, és fogyást remélsz, mégis, ha nem vagy elég tudatos, csalódás lesz a vége.

Összegyűjtöttem a 4 legfontosabb, mégis csekélynek tűnő akadályt, amelyek leginkább szabotálhatják a szándékaidat, amikor fogyást remélsz. Amikor döntened kell, nem árt, ha észben tartod ezeket.

A cukor az cukor!

Az egészséges táplálkozás, az erre irányuló életmódváltás nem létezhet a cukor és a cukortartalmú édességek fogyasztásának csökkentése, elhagyása nélkül. De vajon Te tudod, hogy a szervezet működése szempontjából mi számít “cukornak”? Lehet, hogy egészségesnek gondolsz valamilyen ételt, miközben a fogyasztása hatására a szervezetedben ugyanaz történik, mintha a cukrot lapátoltad volna magadba.

A kávé hatása a hormonegyensúlyra

A kávé fogyasztásának előnyeiről, hátrányairól nagyon sokat olvashatsz. Inkább több, mint kevesebb tanulmány nyilvánítja ki, hogy a kávé egészséges, mert sok antioxidánst és számtalan, a szervezet számára hasznos növényi anyagot tartalmaz.

Kevés szó esik azonban a kávé hormonegyensúlyra gyakorolt hatásáról.

Sajnos azok, akik pajzsmirigy-problémákkal, autoimmun betegséggel, cukoranyagcsere zavarokkal, ösztrogéndominanciás, vagy éppen változókori tünetekkel küzdenek, általában nem tudják, hogy a kávéfogyasztásnak több hatása van a panaszaikra, mint gondolnák.

Ezt a hiányt pótolja ez a bejegyzés.

Életmódváltás – sokkal egyszerűbben, mint gondolnád

Amikor életmódváltásról van szó, csaknem mindenki a táplálkozása megváltoztatására asszociál, és az ebből következő gondolatpárhuzam a fogyókúra. 
Mintha az életmódváltás csupán az étkezési szokások megváltoztatását, az ennek hatására bekövetkező fogyást jelentené. 

Ez a fajta gondolkodás magában hordozza azt is, hogy a legtöbben időről időre kampányszerű életmódváltásba (vagyis fogyókúrába) kezdenek – az eredményt tekintve inkább kevesebb, mint több sikerrel. 

A helyes életmód azonban nem csak a megfelelő táplálkozást, hanem az egészséges énképet, a munka és a magánélet egyensúlyát, az örömteli kiteljesedést is jelenti. Ezek azonban nem rapid programok, hanem a tudatos és következetes odafigyelés eredményei. 

Hogy lehet ezt könnyebben megvalósítani? A tippek még fogyókúránál is alkalmazhatók 🙂

Diétás étrend kialakítása több betegség esetén

A diétás étrend kialakítása sokak számára gondot okoz. Akkor sem tűnik ez egyszerűnek, ha csak egy egészségügyi problémáról van szó.

Sajnos azonban, amikor még csupán egy diagnózissal kezelnek valakit, az egyensúlyzavar jelen van az egész szervezetben, kellemetlen tüneteket okozva több szervrendszerben.

Így a kezelés is komplexebb megközelítést kíván, de az egészségügyben jelenleg nem oldható meg, hogy mindenki megkapja azt a mértékű egyéni odafigyelést, ami ahhoz kellene, hogy zökkenőmentesen be tudja vezetni az életmódjában, táplálkozásában szükséges változtatásokat.

Mariann kérdezte, hogy laktóz intoleranciája, krónikus hasnyálmirigy-gyulladása és epeműködési zavara esetére milyen étrend felelne meg?

Ennek a kérdésnek a megválaszolása közben ismerd meg ezeknek a sokakat érintő problémák hátterét is.

Ismerned kell ugyanis a szervezet működésének alapvető összefüggéseit, hogy a kezedbe vedd az irányítást!