Az immunerősítés pillérei

Az immunerősítés gyakori téma lett manapság. Az elmúlt időszakban ugyanis felértékelődött az egészség.

Mi, magyarok sajnos nem nagyon törődünk a betegségek megelőzésével, inkább csak akkor kezdünk odafigyelni az életmódunkra, amikor már baj van, amikor már valamilyen betegség felütötte a fejét.

Remélem, hogy a járvány pozitív hatásaként ebben jó irányú változás következik be, és mindenki jobban odafigyel ezentúl az egészségmegőrzésre, a betegségek megelőzésére.

Hogyan tudod az immunrendszered optimális működését biztosítani?

Nézd meg a videót! Az átiratot a videó alatt találod.

1. Immunerősítés egészséges bélműködéssel

Az immunrendszer székhelye a bél. Az immunsejtek körülbelül 80 %-a a bélrendszerben található – és olyan összetett szerv, mint az agyunk.

A bél kiterjedt ideghálózatát bélagynak nevezik. A bél a bolygóidegen keresztül küld információkat az agynak, nem csak az ideghálózatának, hanem hatalmas felületének köszönhetően is. Bélrendszerünk jelzései különböző agyterületekre futnak be.

Ügyelj a bélrendszered egészségére!

életmód navigátor tippek

SZERETNÉD MEGTALÁLNI A TESTED SZÁMÁRA AZ IDEÁLIS ÉTELEKET ÖNSANYARGATÁS NÉLKÜL?

Összeállítottam egy INGYENES ÚTMUTATÓT, amelynek segítségével te is a legjobb formába hozhatod a tested!


+ Adok hozzá RECEPTEKET IS KÉPEKKEL, hogy ne kelljen hosszú hónapokig kísérletezned!

A helytelen táplálkozás, az antibiotikumok, savlekötők, gyógyszerek, alkohol, stressz, alvási nehézségek, vitamin- és ásványi anyag hiány, elégtelen folyadékfogyasztás hatására túlszaporodhatnak a káros bélbaktériumok, amely az immunrendszer működésére káros hatással van.

A bélrendszer egészségéről sokat megtudhatsz az Emésztőrendszeri útikalauzból.

2. Immunerősítés helyes, személyre szabott táplálkozással

Nem vagyunk egyformák. Táplálékaink megválasztásánál nem csak a genetikánkra és az anyagcserénk sajátosságaira kell figyelnünk, nemcsak arra, hogy mivel érünk el pozitív hatást szervezetünk sejtszintű működésére, hanem tekintetbe kell vennünk azokat az egyensúlytalanságokat is, amelyek akár már betegség formájában jelentkeznek, akár csak kisebb-nagyobb tünetekkel keserítik meg mindennapjainkat.

Ne kövess egyen-diétákat!

Mindig a saját, egyedi szervezeted igényei szerint táplálkozz, soha ne fogadd el az egyes diéták szabályait anélkül, hogy meggyőződnél róla, hogy rád milyen hatással vannak.

Ha beteg vagy, tegyél meg mindent azért, hogy helyes életmóddal, a gyógyulást segítő táplálkozással támogasd az orvosi kezelést!

Személyre szabhatod a táplálkozásod a Személyre Szabott Étkezés Kialakítása Komplex Megvalósító Program segítségével.

3. Immunerősítés elegendő és megfelelő folyadék fogyasztásával

A víz semmilyen folyadékkal nem pótolható. Az egészséges immunrendszerhez nélkülözhetetlen.

Igyál elegendő tiszta, szénsavmentes vizet!

4. Immunerősítés a mikrotápanyag-egyensúly biztosításásával

Az immunrendszer egészséges működéséhez szükség van a szervezet vitamin- és ásványi anyag szükségletének kielégítésére is.

A személyre szabott táplálkozás ebben nagy segítségedre lesz, de táplálékkiegészítőkre is szükséged lehet.

Ügyelj arra, hogy jó minőségű, a szervezetben jól hasznosuló termékeket vásárolj, és ne csak kapszulás, tablettázott formákat, hanem folyadék- vagy krém állagú fajtákat is alkalmazz.

5. Immunerősítés testmozgással

Az immunrendszer egészséges működéséhez szükség van a rendszeres testmozgásra is. Azonban nem a kimerítő, a testet végletekig kizsigerelő sportokra gondolok!

Ezek éppúgy káros hatással vannak az immunrendszerre, mint más egészségtelen, túlzásba vitt szokások.

Mozogj minden nap:

–           sétálj, nyújtsd meg a porcikáidat,
–           dobogtasd meg a szíved egy kis erősebb tempójú gyaloglással,
–           végezz saját testsúlyos gyakorlatokat!

De vigyázz, hogy ne hajtsd túl magad! Ennyit igazán könnyen be tudsz iktatni az életedbe. Nem lehet kifogás, hogy nincs időd, vagy drága.

6. Immunerősítés pihenéssel

Manapság könnyű túlhajszolni magad, de a kimerültség, krónikus fáradtság nagyon kimeríti az immunrendszered, emellett könnyen kiégéshez vezethet.

A pihenés alapvető életfeltétel, nem kell kiérdemelned, nem kell valamilyen extra teljesítményt nyújtanod, ha pihenni akarsz.

Pihenj, aludj eleget! Vedd figyelembe a szervezeted cirkadián ritmusát!

Időben menj aludni, és ügyelj a kielégítő éjszakai alvásra! Napközben is gondoskodj  szünetekről, hogy feltöltődhess!

7. Immunerősítés stresszkezeléssel

Az egyik leggyilkosabb dolog, ami aláássa az egészségünket, a stressz. Sajnos senki sem tud teljesen megszabadulni tőle, de megtanulhatod kezelni, hogy ne tegyen tönkre. Számos stresszkezelő technika létezik, bátran próbáld ki, nálad mi válik be a legjobban!

Komplex immunerősítés 

  • Egészséges bélműködés,
  • Helyes, személyre szabott táplálkozás,
  • Elegendő és megfelelő folyadék fogyasztása,
  • Mikrotápanyag-egyensúly,
  • Nem kimerítő testmozgás,
  • Elegendő pihenés,
  • Stresszkezelés – ezen pillérek mindegyikéről külön-külön is rengeteget tudnék beszélni.

A valódi egészséget nem biztosíthatod magadnak, ha egyoldalúan, például csak a táplálkozásra, vagy csak a mozgásra ügyelsz.

Ezeknek a területeknek a mindegyikén van javítanivalód, ha az a célod, hogy jobban érezd magad.

Itt, az Életmód-navigátor  weboldalon hasznos, irányzatmentes, azonnal alkalmazható, és konkrét gyakorlati tippeket tartalmazó tudásanyagokkal segítelek ebben.

♥♥♥

Ha úgy gondolod, hogy ez a cikk értékes az egészséged és a vitalitásod szempontjából, segítsd azt terjeszteni, megosztva másokkal. Kattints a közösségi média gombokra!

Fontos számomra a véleményed, ezért bátran írj hozzászólást!

mariann-square

Dr. Németh Mariann
Életmód-navigátor,
funkcionális táplálkozási mentor, coach

Csatlakozz hozzám a Facebook-on, az Instagram-on és a YouTube-on is!

Nézd meg, milyen programokkal tudok segíteni!

 

90 Shares

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük