Mire figyelj, ha elégedettebb életre vágysz?

Azt szeretnénk, hogy életünk boldog és elégedett legyen. Úgy tűnik azonban, hogy ezekből az elvárásokból időről időre engednünk kell. Gyakran érezzük úgy, hogy minden összeesküdött ellenünk és csak a túlélésre játszunk, abban bízva, hogy lassanként elvonulnak a fejünk felől a sötét fellegek. Mik azok a tényezők, amelyek mégis közelebb vihetnek az áhított állapothoz? Hogyan tudnád jobban állni a sarat? Mivel tehetsz szert olyan erőre, amivel a nehéz helyzetek könnyebben és jobban kezelhetők? Olvass tovább, mert elárulok néhány tippet!

Táplálkozás

Az egészséges táplálkozás fontosságáról eleget hallhattál. Nem véletlenül ezzel kezdem, hiszen egyértelműen bebizonyították, mennyire alapvető fontosságú a jóllétünk szempontjából a táplálkozás. Nehéz azonban eligazodni az egymásnak ellentmondó tanácsok között, nem könnyű kiválasztani közülük azt, amelyik hozzád és az életmódodhoz passzolna. Mert ki akarna az élet egyik legalapvetőbb tevékenységéből óriási problémát csinálni? Mégis ezt teszed, amikor egyik diétát a másik után próbálod ki, amikor a vágyott bikiniforma elérése érdekében sanyargatod önmagad, vagy amikor az étkezésedet a sóvárgásaid irányítják.

Testünk sejtek milliárdjaiból épül fel, teljesen egyedi génkészlettel rendelkezünk, ezért nem létezik olyan táplálkozási irányzat, amely mindenkire egyformán érvényes. Abban, hogy egészséges, erős legyél, és kirobbanó formába kerülj, a táplálkozásnak óriási szerepe van. Amikor a testedet a lehető legjobban táplálod, akkor szervezeted kiegyensúlyozottan működik, az energiaszinted állandóan magas, a hormonháztartásod kisiklásai és a hangulatingadozásaid megszűnnek.

Ezt hogyan érheted el?

  • kifejezetten a számodra, egyedileg összeválogatott ételek fogyasztásával
  • olyanokkal, melyek megfelelően támogatják a sejtjeid működését
  •  figyelembe véve az anyagcseréd, hormonműködésed jellemzőit és az esetleges egészségügyi problémáidat is
  • és természetesen az sem közömbös, hogy mi az, amit szeretsz.

Igen ám, de nem csak magadról, hanem családodról is gondoskodnod kell. Megnyugtatlak, a családtagok egyedi igényei egy kis előrelátással összehangolhatók.

Ha többet is akarsz tudni, jelezheted érdeklődésedet a hamarosan megjelenő Táplálkozásnavigátor című könyvemre, amelynek melléklete segítségével könnyen és gyorsan készíthetsz változatos ételeket.

[button target=”_blank” url=”http://eletmod-navigator.hu/taplalkozasnavigator/”]érdekel a Táplálkozásnavigátor[/button]

 

Időgazdálkodás

Ha te is a mókuskerékben taposol, gyakran érezheted magad úgy, mintha az idő egyre zsugorodna. Mintha régebben a nap 24 órájába több fért volna bele. Az évek múlásával ma már több idő kell ugyanazon feladataink elvégzéséhez. Tovább tart kitakarítani a lakást, felgereblyézni a kertet, mint ezelőtt 5-10-15 évvel. Lassabban is regenerálódunk. Egy-egy hétköznap esti borozgatás a barátokkal, egy-egy mozi, színház, éjszakai tévézés után fiatalabb korunkban másnap simán felkeltünk és nekiláttunk a szokásos munkanapunknak. Ma már kétszer is meggondoljuk, hogy milyen esti, hétvégi programot vállalunk be.

Az időgazdálkodással kapcsolatban az egyik alapelv, hogy az idő semmire sem lesz magától, azt csinálni kell. Minden új tevékenységet, ami időt igényel, be kell iktatnod a szokott tennivalóid közé. Ez másképp nem megy, mint hogy feltérképezed a napjaidat és megtalálod azokat a réseket, ahová még pluszfeladatokat tudsz beiktatni, vagy megszüntetsz egyes tevékenységeket, amelyek helyett a fontosabb dolgokat végzed.

életmód navigátor tippek

SZERETNÉD MEGTALÁLNI A TESTED SZÁMÁRA AZ IDEÁLIS ÉTELEKET ÖNSANYARGATÁS NÉLKÜL?

Összeállítottam egy INGYENES ÚTMUTATÓT, amelynek segítségével te is a legjobb formába hozhatod a tested!


+ Adok hozzá RECEPTEKET IS KÉPEKKEL, hogy ne kelljen hosszú hónapokig kísérletezned!

Mik a fontosabb dolgok? Ezt a céljaid, prioritásaid, értékrended határozzák meg. Ha az a célod, hogy a munkádban előbbre juss és ezért képezned kell magad, az erre szánt időt el kell csípned például a tévézésből. Ha az a fontos, hogy minden nap szánj időt a testmozgásra is, akkor lehet, hogy korábban kell egy kicsit felkelned.

Az a lényeg, hogy ne terheld túl magad, ne legyenek túl magas elvárásaid. Ha telezsúfolod a naptárodat és csak az elintézetlen feladatokkal szembesülsz, állandóan frusztrált leszel. Egy kis gyakorlattal profivá válhatsz az időgazdálkodásban is!

Töltsd le az ingyenes Időtérképet, hogy megtaláld a réseket a mindennapjaidban a valódi hatékonyság elérése érdekében.

[button target=”_blank” url=”http://eletmod-navigator.hu/idoterkep/”] Letöltöm az Időtérképet![/button]

 

Mozgás

A testmozgás is örök téma, mint ahogy az is, hogy a taposómalomban erre sem időd, sem kedved nincs. Ha mégis, akkor pedig könnyű túlzásokba esni itt is. A triatlonozók, maratonfutók, edzőteremhívők és más elvetemültek mégis kisebbségben vannak az aktívan semmittevők mellett. Holott, a testmozgásnál sem kellene túlbonyolítani a dolgokat. Nem jövök azzal, hogy lift helyett lépcsőzz és szállj le egy megállóval hamarabb a villamosról. Ezt már tudod.
A legújabb nézetek szerint az egészséges mértékű testmozgás jóval egyszerűbb, mint azt gondolnád.

A fő irányvonalak a következők:

  • minden nap nyújtsd meg, mozgasd meg magad
  • hetente egyszer végezz erőkifejtést igénylő gyakorlatokat
  • hetente egyszer pedig valamilyen mozgásformával jól dobogtasd meg a szíved.

Nem kell megszakadni, nem kell agyonterhelned magad! Az alapvetően aktív élet azt jelenti, hogy tudatosan inkább mozgásban vagy, mint hogy punnyadnál. A kertészkedés is fizikai aktivitás, a takarítás is az.
Az egészséges mérték az ideális és itt sem célravezető az önsanyargatás. Az aktív életmód inkább közelebb van ehhez, mint az edzőtermi monoton súlyzóemelés, vagy a kilométerek rovása az aszfalton.
Ha reggelente néhány napüdvözlettel kezdesz, hetente egyszer otthon saját testsúlyos gyakorlatokat végzel, egyszer pedig egy néhány kilométeres távon gyors gyaloglással jól megdobogtatod a szíved, máris megtetted azt a minimumot, ami által sokkal jobban érzed majd magad. Hogy időben ez mennyi? Reggelente 5-6 perc, és még 1-1 óra a héten. Ez nem sok. Ennyi időt rá tudsz szánni magadra. Ennyi időt rá kell szánnod magadra! Persze havonta legalább egyszer kerékpározhatsz, kirándulhatsz, túrázhatsz is a családdal, ez a kapcsolatotokat is megerősíti. A lakásod takarítása, a kerted rendbetétele szintén aktivitás. A mozgásra sem stresszforrásként tekints. Ezt is lehet úgy csinálni, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon.

Te mitől érzed magad elégedettnek?

Kipróbáltad már valamelyiket a felsorolt tanácsok közül, esetleg mást alkalmazol? Írd meg a saját praktikáidat hozzászólásban, hátha segítesz vele másoknak is!

 

0 Shares

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük