Mi legyen az egészséges iskolai tízórai?

Mi legyen az egészséges iskolai tízórai és munkahelyi ebéd?

Szeptemberben, az új iskolai tanév kezdetén talán te is újra találkozol azzal az örökös problémával, hogy mit csomagolj a gyermekeidnek az iskolába, és a nyári lazább napok után mit vigyél a munkahelyedre ebédre? Mi lehet az, ami egészséges, ízletes és tápláló, de azért nem tart sokáig az előkészítése, és a csomagolásával, szállításával sem kell túl sokat bíbelődni?

Számtalan iskolai tízórai és munkahelyi ebéd ötletet találsz az interneten, de sajnos ezek távolról sem elégítik ki a valóban egészséges táplálkozásra törekvőket. Még nehezebb a helyzeted, ha a gyermeked valamilyen ételérzékenységgel küzd.

Sajnos, az ilyen-olyan mentes készételekre alapozni a gyerek tízóraiját pénzügyi zuhanórepülés, ráadásul ezek a termékek egyáltalán nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket.

Nézd meg, én mit ajánlok! 

Nézd meg a videót! A leiratot alatta találod.

Mindennapos gondok

Egyáltalán nincs könnyű dolgod, amikor akár a csemetéidnek, akár a párodnak, vagy saját magadnak akarsz napközbeni, egészséges, és ízletes ételekről gondoskodni.

Az iskolai menzát a legtöbb gyerek nem eszi meg, ezért csak bosszankodhatsz, hogy kidobod rá a pénzt. De a munkahelyen sem jobb a helyzet. A büfé kínálata csapnivaló, és legtöbbször nem éri meg az árát.

életmód navigátor tippek

SZERETNÉD MEGTALÁLNI A TESTED SZÁMÁRA AZ IDEÁLIS ÉTELEKET ÖNSANYARGATÁS NÉLKÜL?

Összeállítottam egy INGYENES ÚTMUTATÓT, amelynek segítségével te is a legjobb formába hozhatod a tested!


+ Adok hozzá RECEPTEKET IS KÉPEKKEL, hogy ne kelljen hosszú hónapokig kísérletezned!

És mi van a rendelhető ételekkel? Bármilyen irányzatnak is hódolsz be, gyanítom, hogy nem lehet felemelő a műanyag dobozokba ki tudja mikor csomagolt fogásokat mikrózni!

Annál is nagyobb a gond, mivel csak nagyon kevés családnak van ideje reggelizni. A legtöbbször útközben vásárolnak valamilyen péksüteményt, ráadásul ez gyakran valami édesség.

Pedig reggel a legrosszabb a szervezet inzulinérzékenysége. Ilyenkor nem lenne szabad édességet, finomított pékárut fogyasztani. Ez nem tölti fel energiával a szervezetet. Ellenkezőleg. Ezekkel a lehető legrosszabbul kezdődik a nap.

Nap közben aztán jön az iskolai menza, munkahelyi büfé kínálata, amelyek cseppet sem adják meg a szervezetnek mindazt, amire a jó teljesítményhez szüksége lenne. Erről árulkodnak a falásrohamok, az édes és a sós ízek utáni sóvárgás, az ellenőrizhetetlen, és uralhatatlan éhségérzet.

Estére már teljes a zűrzavar. A gyerekek hiperaktívak, nyűglődnek, neked egy csepp energiád sincs. Valami gyors vacsorát próbálsz összeütni, és ismét érzed, hogy vereséget szenvedtél, mert az egészségesebb táplálkozásból megint nem sikerült túl sokat megvalósítani a nap folyamán.

Hogyan lehetne ezt jobban csinálni anélkül, hogy nagyon macerás lenne?

Milyen az egészséges iskolai tízórai és munkahelyi ebéd?

Ideális az, ha egy nyugodt családi reggelivel indul a nap, de tudom, hogy ez ritka luxus manapság. Éppen ezért fontos, hogy a nap közbeni étkezéseitek kiegyensúlyozottabbak legyenek.

Egészséges alapanyagokból álló, tápláló, ízletes falatokat, nem pedig finomított pékárut, és egyéb egészségtelen, valódi tápanyagot alig-alig tartalmazó ételt kellene nap közben fogyasztani.

Az egészséges iskolai tízórainak, és munkahelyi ebédnek több feltételnek is meg kell felelnie:

  1. A legjobb, ha a lehető legkevésbé feldolgozott, friss alapanyagokból áll;
  2. Megfelelő arányban tartalmaz egészséges fehérjét, szénhidrátot és zsírt, valamint vitaminokban, ásványi anyagokban is gazdag;
  3. Mindemellett nem tartalmazhat semmilyen ártalmas összetevőt, vagyis figyelembe kell vennie, ha valaki valamilyen ételérzékenységgel küzd.
  4. A szervezet számára tápláló, az egész napos tanuláshoz, munkához kellő energiát biztosít.
  5. Az sem árt persze, ha nem csak az egészség oltárán áldozunk, hanem változatos, ízletes, és látványra is gusztusos a könnyen fogyasztható ételpaletta.
  6. Végül, de nem utolsó sorban jól  csomagolhatónak, és biztonságosan szállíthatónak is kell lennie, és persze
  7. mindenki könnyen előkészíthető ételekre vágyik. Senki sem akar még ezzel is bíbelődni a konyhában.

Egészséges. Tápláló. Változatos. Ízletes. Gusztusos. Jól csomagolható. Biztonságosan szállítható. Könnyen előkészíthető….

Túl sok követelmény egyszerre. Mégsem lehetetlen!

A megoldás

Hosszú-hosszú évek rutinjával a hátam mögött én nyugodtan készülök az új tanévre, mert a gyermekeimnek, akik közül az egyik glutén- és tejérzékeny, gond nélkül tudom biztosítani az egészséges nap közbeni étkezést.

A gyermekeim most már gimnazista kamaszok, akik iskolás koruk óta itthonról viszik a tízórait és a csomagolt ebédet. Eleinte nekem sem volt könnyű dolgom, hiszen a legnagyobb kritikusaim is ők.

Mostanra azonban széles a választék. Glutén- és tejtermékmentes, finom, tápláló falatok biztosítják az egész napi jóllétüket. Nyugodt vagyok, hogy nem a büfében szórják a pénzt csokoládéra és mirelit pizzára, hanem kiegyensúlyozott ételekkel gondoskodom róluk.

Úgy gondoltam, megosztom veled a tapasztalataimat.

Készítettem egy e-bookot, amelyben egészséges iskolai tízórai, és munkahelyi ebéd tippeket adok.

A javaslatok megfelelnek azoknak a követelményeknek,  amelyekről beszéltem.

  1. Egészséges
  2. Tápláló
  3. Változatos
  4. Ízletes
  5. Gusztusos
  6. Jól csomagolható
  7. Biztonságosan szállítható, és
  8. Könnyen előkészíthető falatokra adok tippeket

Az e-bookban az alapelvek mellett  megmutatom, hogyan állítsd össze a csomagokat,

Inspirációként saját fotókat is mutatok,

És néhány könnyen elkészíthető alapreceptemet is közzéteszem.

Egy speciális tervezőt is tettem az e-bookba, amelynek a segítségével végtelen variáció megalkotására leszel képes saját magad is;

Hasznos tippeket adok továbbá az ételek csomagolására, valamint olyan ötleteket is elárulok, amivel a gyerekeket könnyebben ráveheted az egészséges falatok fogyasztására.

Mert hát valljuk be, a kakaós csiga és a Túró Rudi után lehet, hogy már csak rutinból is tiltakozni akarnak az egészséges iskolai tízórai ellen.

Természetesen a munkahelyi ebédhez is kapsz iránymutatást.

Az egészséges iskolai tízórai és munkahelyi ebéd e-book számítógépre, laptopra, tabletre és telefonra is letölthető, és pdf-ként kinyomathatod.

Az apró döntések fontossága

Én abban hiszek, hogy a mindennapi apró döntéseinken múlnak az élet nagy dolgai.

A mindennapok során csak egy kicsivel tudatosabb, jobb, egészségesebb étkezés óriási pozitív hatással jár. A jobban táplált szervezet energikusabb, kiegyensúlyozottabb, nagyobb teljesítményre képes.

Könnyebben megy a tanulás, biztosabb a megvalósítás. Mindez az élet valamennyi területére jó hatással van. Végső soron nem túlzás, ha azt mondom, a boldogságunk, a jóllétünk múlik azon, hogy ma mi kerül az asztalunkra.

Az egészséges iskolai tízórai és munkahelyi ebéd e-book ebben nyújt számodra segítséget. 2020. szeptember 08. kedd délig a különleges bevezető akcióban kedvezményes áron lehet a tiéd. Kattints!>>

♥♥♥

Ha úgy gondolod, hogy ez a cikk értékes az egészséged és a vitalitásod szempontjából, segítsd azt terjeszteni, megosztva másokkal. Kattints a közösségi média gombokra!

Fontos számomra a véleményed, ezért bátran írj hozzászólást!

mariann-square

Dr. Németh Mariann
Életmód-navigátor,
funkcionális táplálkozási mentor, coach

Csatlakozz hozzám a Facebook-on, az Instagram-on és a YouTube-on is!

Nézd meg, milyen programokkal tudok segíteni!

24 Shares

2 hozzászólás a(z) “Mi legyen az egészséges iskolai tízórai?” című bejegyzéshez

Kedves Mariann!

47 éves nő vagyok, és érdekel amit írsz, én is érzem, nem az igazi a táplálkozasom. Viszont, szégyenlem de nem tudom elkészíteni egy állat minden részét. Tudom, hogy vannak videók, de én a gyakorlati elsajátításba hiszek. Így aztán dagadót meg csak csak de pl vesét, pacalt nem tudok keszíteni. Pedig szerintem lenne rá igény.

Ön mit javasol?

Kedves Anikó! Semmiképpen sem kell szégyellnie, hogy nem tudja elkészíteni a különböző húsokat! Viszont ha érdekli, és szívesen tanulna, de nem szereti a videókat, én azt javaslom, hogy keressen az ismerősök között olyat, aki tud Önnek segíteni. Én annak idején anyukámtól, és a nagymamámtól tanultam meg a pacal, a vese tisztítását, és minden egyéb alap főzési, étel előkészítési technikát. Az 50+ – 60+ korosztályból szerintem nagyon sokan örömmel átadnák a tapasztalataikat! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük